Friday, November 11, 2011

loNg tiMe n0 seE....

terlalu lama rasanya x enter  blog nie..mcm2 yg nak d hebahkan,d coretkan d lakarkan n mcm2 lgi la..sibuk,n berbgai lgi maslh yg terlahir sepnjg x melakar kisah d blog ni..

mau mula tulis pa ek????
em...mula ngan kisah percutian ku selama hampir 5 bulan ni la...hehe...

Cuti...cuti...cuti...best sgt la cuti ni kan...bila cuti baru bermula di situ la lahir nya 1 rasa yg susah sgt mau d ungkap kan,biar la segala gerak geri dan tindakan yang menyatakannya...hehehe...
sapa yang x mau rasa cuti ni kan..lebih2 lagi aku ni yang selama 2 1/2 tahun study x pena pun merasa cuti yg pnjg..hoho..bila ada perayaan dapt la cuti 4-5 hari...mang nasib la dpt belajar d tmpt pling 'BAHAGIA' tue..cuti sem pun pling lama dalm 10 hari..hahaahaha..sapa nak bagi cuti 10 hari tue kan..itu la saat2 paling bhagia masa study dulu..

Tpi bila da bis study ni..'dorg' bagi cuti(rehat) sampai 5 bulan(ntah2 sampai 6-7 bulan)..
kali ni mang giler la cuti..hoho...
bila da dapat cuti sampai begini..konpom la ble jadi mcm ni

hoho..gemuk mcm ni???
gemuk n kuat cam tue sekali..huhu..harap2 x la sampai gitu..bila da duk uma memanjang ni..mkn tido ja la jwbnya....-_-
pas tu mula la otak ni naik karat..hoho...segala praktikal ngan amali masa study lu skit demi sedkit menghilang mcm tue jak...(harap2 mac ada juga la yg lekat kat kpla ni)...bila da  duk uma ni,maka segala rutin harian pun berubah ....lau dulu masa kat kolej, bangun,makan,keja,tido..pas tue handle diri sendiri jak.bila da duk uma ni plak len la cita nya..kena bgn lewat pun da x le..rutin la suda bila jam tepat 5.20am aku da lekat d dapur tuk prepare bf....pas tue konpom la rutin sbgi seorg suri rumah jdi habuanku setiap hari...(penat giler,sgup aku g keja dari duk uma je..)hahahahaha
Time duk uma ni la aku dpt rasakan kpyhan yg mak aku rasa,sepnjg dia bergelar ibu n isteri...:-)

Bila memikirkan sal posting yg memang menyebalkan ni,sumpah sakit sgt ati ni...duk uma goyng kaki cam ni selama 5 bulan bukannya ada income 1 sen pun...nak mati rasanya x pegng duit..susah sgt100x...
bila da pkir nak beli itu ini,ah sbor je la..kpla pun nek pusing n nak giler mcm ni...




apa2 pun yg terjadi aku rezha ngan ketentuanNya..lau da rezki xkan kemana jg kan..kan..kan....
lagipun selama berada d uma ni aku bersyukur sgt dpt jaga nenek yg hari 2 skit..dpt belajar lebih g ngan mak sal msk2 ni..hehe....n ble la aku rehat kan pikiran ni dari bebanan keja...^-^
So hargailah mereka yg berada di sekeliling kita selagi mereka masih ada......

No comments:

Post a Comment